دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی

دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی مخصوصاً برای خشک کردن میوه ها و سبزیجات به صورت یک نواخت در مقدار و دمای مناسب، طراحی و ساخته شده است و تأثیر کمی بر طعم، بافت و رنگ غذا می گذارد. دستگاه خشک کن میوه دارای سه مدل کلی صنعتی، خانگی و نیمه صنعتی می باشد.

دسنگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی همانطور که از نام آن پیداست، برای خشک کردن میوه ها، مواد غذایی، سبزی و… تولید شده. این دستگاه خشک کن میوه از اجاق و شعله های پیشرفته و یا المنت های برقی خشک کن برای خشک کردن میوه ها استفاده می کند. هوای گرم گردشی را در بین سینی های داخل کابین با کمک فن های پیشرفته ایجاد می کند و از طریق فن های خروجی، رطوبت داخل کابین را به بیرون هدایت می کند. این دستگاه با دقت بسیار بالایی ساخته شده و جایگذاری دقیق فن های دستگاه نیمه صنعتی باعث شده که سرعت خشک شدن میوه جات بالا برود و در مصرف صرفه جوی شود.

دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی

خرید دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی

خرید دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی می تواند بهترین انتخاب برای تولید کنندگان و کسب و کار هایی باشد که با گیاهان دارویی، چیپس میوه، سبزیجات خشک و… سروکار دارند.

با خرید دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی می توانید کیفیت و مقرون بصرفه بودن تولیدات را به خود و تولیدی خود تضمین کنید.

دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی

با خرید دستگاه خشک کن نیمه صنعتی از زاگرس ماشین 18 ماه گارانتی خود کارخانه و 15 سال خدمات پس از فروش خواهید داشت.

از آنجایی که گارانتی مطعلق به خود کارخانه می باشد، نیازی نیست مبلغ اضافه ای برای مالیات ارزش افزوده ضمانت نامه و خدمات پس از فروش را بپردازید.

همچنین از آنجایی که خرید میوه خشک کن زاگرس ماشین بدون واسطه و از تولید به مصرف صورت می گیرد، ارزان قیمت ترین حالت ممکن خواهد بود.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی

این محصول دارای انواع مختلفی از مدل های گوناگون با ابعاد و اندازه های متفاوت است.

برای انتخاب و خرید میوه خشک کن نیمه صنعتی باید بر حسب نیاز خود اقدام کنید.

بر فرض مثال قیمت دستگاه میوه خشک کن 20 کیلویی با قیمت دستگاه میوه خشک کن 10 کیلویی متفاوت است.

اگر شما یک میوه خشک کن خانگی با ضرفیت پائین می خواهید، نیازی نیست هزینه دو برابر را خرج خرید دستگاه بزرگ کنید، کوچکترین دستگاه میوه خشک کن نیز برای شما مناسب است. برای استعلام قیمت خشک کن نیمه صنعتی همین حالا با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی برای تولیدی های نسبتا بزرگ و کارگاه های مختلف مناسب می باشد و در ابعاد، اندازه و حجم های مختلفی تولید می شود.

بله، میوه خشک کن نیمه صنعتی برای انواع مواد غذایی، سبزیجات، گیاهان دارویی، لواشک، زعفران و… مناسب است.

دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی دارای ظرفیت و حجم تولیدات از 10 کیلویی و 20 کیلویی تا 200 و 400 کیلویی و… تولید می شوند.

تولیدات میوه خشک با کیفیت یکی از بهترین بازار ها و خطوط تولید پر سود در ایران می باشد. سهم کوچکی از این بازار داشته باشید و درآمد بالا کسب کنید.

مطالب سایت را در زیر دنبال کنید

خط تولید میوه خشک و بسته بندی

خط تولید میوه خشک و بسته بندی

برای راه اندازی خط تولید میوه خشک و بسته بندی باید دستگاههای صنعتی مربوطه که کیفیت بالا و قیمت مناسب دارند خریداری نمایید. در تمامی خط های تولید دستگاه بسته بندی نیز برای سود دهی بیشتر موجود می باشد. زیرا که با بسته بندی شما می توانید بدون واسطه، تولیدات مواد‌ غذایی خود را به فروشگاه ها عرضه کنید و از فروش محصولات به صورت فله ای با سود بسیار کم خودداری نمایید.

سازنده دستگاه خشک کن آریان زاگرس با بهره گیری از علم و دانش متخصصین توانسته است در تولید ماشین آلات صنعتی برای انجام امور تولید، بسته بندی، خشک کردن، تفت‌دادن، تولید قند و خورد‌ کردن قند، شستشوی سبزی و میوه، بالا‌بر و … نقش به سزایی داشته باشد. خط تولید میوه خشک و بسته بندی یکی از تخصصی ترین خطوطی است که این مرکز در سراسر ایران می پذیرد.

خرید خط تولید میوه خشک و بسته بندی
خرید دستگاه تولید میوه خشک و بسته بندی

خرید دستگاه خط تولید میوه خشک و بسته بندی

شما میتوانید دستگاه های میوه خشک کن صنعتی را تهیه نمایید و پس از مدتی که تقاضای مشتریان شما بالا رفت و در بازار مشتری ثابت پیدا کردید، انواع دستگاه بسته بندی را نیز خریداری نمایید تا سود بیشتری در این جهت کسب نمایید. به این صورت می توانید در مدت زمان کمتری تعداد بالایی از محصولات بسته بندی شده را تهیه کنید و برای فروش روانه‌ی بازار کنید.

با وجود اقتصاد ضعیف جامعه در این روزها رونق تولیدات بسیار پر‌ اهمیت شده است. هر فردی میتواند با اندکی سرمایه اقدام به راه اندازی کار های تولیدی، حتی صادرات محصولات خود نماید. امروزه واردات مواد غذایی با توجه به تحریم ها با مشکل ها و گرانی ها مواجه است. در حالی که با اندکی صبر، پشتکار و استقامت می توانید اقدام به راه اندازی خط تولید نمایید و با بسته بندی تولیدات خود در این راستا سود کسب نمایید. در این میان هرچه واسطه ها کمتر شوند امکان کاهش قیمت ها افزایش میابد؛ بنابراین شما میتوانید محصولاتی مانند میوه خشک را تهیه نمایید و بسته بندی کنید سپس به بازار عرضه نمایید.

نکته: همچنین با دستگاه بسته بندی میوه خشک قادر هستید بسته بندی و تولید حبوبات را نیز انجام دهید.

راه اندازی خط تولید میوه خشک

راهی که شما برایراه اندازی خط تولید میوه خشک در پیش دارید اصلا راهی دشوار نیست! بلکه می توانید با اندکی دانایی و در ابتدای کار با فروش محصولات خود با سود‌ کمتر نسبت به رقبا در بازار‌ رقابت کنید و جایگاه خود را محکم کنید. همچنین می توانید با عرضه‌ی مواد با کیفیت تر و در بسته بندی های خاص تر و شکیل تر نیز موفقیت های بیشتری کسب نمایید. شما باید تنها به آینده‌ی روشن خود بیاندیشید و برای رسیدن به اهدافتان تمام تلاش خود را داشته باشید.

خط تولید میوه خشک و بسته بندی آنها را به سازنده دستگاه خشک کن آریان زاگرس بسپارید تا با ارائه ی دستگاه های تولیدی با کیفیت و فوق‌العاده قیمت مناسب که دارای ضمانت و خدمات پس از فروش هستند شما را به اهدافتان برساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره با شماره‌های ما تماس بگیرید تا مشاوره‌ای تخصصی و حرفه‌ای را به شما ارائه دهیم تا شما در آینده یک کارآفرین موفق باشید.

هزینه خط تولید میوه خشک و بسته بندی
هزینه دستگاه تولید میوه خشک و بسته بندی

هزینه دستگاه خط تولید میوه خشک

برای اینکه یک خط تولید و بسته بندی میوه خشک راه‌اندازی کنید باید دستگاههای صنعتی مورد نیاز خط تولید چیپس میوه را که شامل (دستگاه شستشوی میوه ها ،دستگاه خشک کن کابینتی و دستگاه بسته بندی توزین دار) هستند تهیه نمایید.

برای کارآفرین شدن نیازی نیست که در ابتدای کار از دستگاه های گران قیمت و پیشرفته استفاده نمایید بلکه با سرمایه اندک و دستگاه های کوچکتر نیز میتوانید گام های اولیه را بردارید و سپس فعالیت خود را گسترش دهید.

مزایای خط تولید میوه خشک و بسته بندی آنها بسیار زیاد است و شما میتوانید با کمی پشتکار و خلاقیت و ارزانی قیمت بازار رقابت را در دست بگیرید و در این راستا موفقیت‌های گسترده‌ای را تجربه نمایید.

در یک خط تولید میوه خشک و بسته بندی شما باید یک وان استیل برای شست و شوی میوه ها ، میز استیل ، نوار استیل سانتیفیوژ، آبگیر سانتیفیوژ و دستگاه اسلایسر را تهیه نمایید تا علاوه بر بالا‌بردن سرعت در کار خود و استفاده‌ی کمتر از نیروی دست و انسانی و جلوگیری از خسته شدن با ظرافت بیشتر و پاکیزگی بیشتر کار خود را ادامه دهید.

همچنین دستگاه بسته بندی که در انواع دستگاه تک توزین ، دستگاه بسته بندی چهار‌ توزین و دو‌ توزین هستند و به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته می شوند باید را با یک بالا‌بر برای انتقال مواد به دستگاه، نوار‌نقاله‌ی جلوی دستگاه برای هدایت مواد بسته بندی شده به تاریخ زن را نیز خریداری نمایید .

خط تولید میوه خشک و بسته بندی

خط تولید میوه خشک
خط تولید میوه خشک

خط تولید میوه خشک و بسته بندی از پردرامد ترین مشاغل میباشد که میتوانید حتی در خانه نیز این کار را انجام دهید و درآمدزایی داشته باشید.

تهیه‌ی میوه خشک امروزه هم کارآفرین ها را به چالش انداخته است و هم بازار را پر رونق و پر سود نمایان کرده است. تولید میوه های خشک امروزه به دلیل زیبایی ظاهری و در تنوع رنگی گسترده مشتریان را به سمت خود کشانده است تا بتوانند در مهمانی های خود از این میوه‌ها استفاده کنند و پذیرایی زیبابی داشته باشند و مهمانی خاطره انگیزی را تجربه نمایند.

کارخانه های ساخت دستگاه های خشک کن و اسلایسر میوه در داخل ایران بر این پایه بنا گردیده اند تا شما بتوانید دستگاه های تولیدات داخلی را با قیمت بسیار مناسب تر و همچنین کیفیت بالا خریداری نمایید.

اگر سرمایه‌ای دارید و میخواهید یک تولید را تجربه نمایید پیشنهاد ما به شما راه‌اندازی یک خط تولید میوه خشک است زیرا که شما با این وجود میتوانید یک تولیدی پردرامد ، بدون هیچگونه دردسر و سود ده را راه اندازی نمایید .

هزینه خط تولید میوه خشک

هزینه خط تولید میوه خشک
هزینه خط تولید میوه خشک

هزینه خط تولید میوه خشک هزینه خط تولید میوه خشک:

برای کسب اطلاعات در زمینه ی دستگاه‌های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید میوه خشک و بسته بندی میوه خشک و اطلاع از قیمت و هزینه‌ی لازم برای صرف این کار تنها کافیست با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید تا در این راه بتوانید موفقیت‌های بیشماری را کسب نمایید.

مزایای راه اندازی خط تولید میوه خشک و بسته بندی

اولین مزیت افزایش بازار متقاضی و تقاضا کنندگان است این به شما این اطمینان را میدهد که بازار برای محصول شما مشتری خواهد داشت. شما شیرینی فروشی و یا فروشگاه مواد غذایی و خشکبار را نمی بینید که میوه های خشک در آن وجود نداشته باشد.

شما اطمینان خواهید داشت که محصولات شما خراب نمیشوند یک میوه خشک هیچگاه برای شما ضرر نخواهد داشت و فاسدی و خرابی به همراه نخواهد داشت.

شما میتوانید این خط تولید میوه خشک را با سرمایه ی اندک شروع کنید.

نسبت به مشاغل خانگی دیگر که مشتریان محدود و خاص خود را دارند میوه خشک مشتری و متقاضی بیشتری دارد.

در ایام عید و در طول پاییز و زمستان به دلیل کمبود برخی میوه ها شما مشتریان بیشتری را خواهید یافت.

این کار به دلیل زیبایی و نوع کسب و کار آن هیچ‌گاه برای شما خسته کننده نخواهد بود و همیشه دلنشین است.

شما با راه‌اندازی یک کارگاه تولید چیپس میوه خوداشتغال خواهید بود برای خود فعالیت دارید و همیشه زحمت و تلاش خود را بالا تر خواهید برد تا نتیجه و سودبیشتری را تجربه کنید.

با راه‌اندازی این خط تولید دیگر نیازی نیست تا هزینه‌ی رفت و امد برای سرکار رفتن داشته باشید.

این کار به دلیل طول عمر بالای محصولات امکان صادرات را برای شما بسیار آسان مینماید و شما میتوانید انواع آلو‌های خشک و خورشتی ، کشمش‌ها ، قارچ‌های خشک ، سبزیجات خشک را به سراسر دنیا صادر نمایید.

مراحل خط تولید میوه خشک

مراحل خط تولید میوه خشک
مراحل خط تولید چیپس میوه

یک خط کامل تولید میوه خشک دارای دستگاه های متنوعی است که شما برای انجام فعالیت و کار های لازم برای آماده کردن و خشک کردن میوه ها به آنها نیازمند خواهید بود.

وان‌استیل ، میز‌استیل ، دستگاه‌بلانچر ، نوار‌استیل‌آبگیر ، آبگیر‌سانتیفیوژ ، دستگاه‌اسلایسر ، خشک‌کن‌کابینتی ، دستگاه‌بالا‌بر z ، دستگاه بسته‌بندی توزین‌دار ، نوار نقاله‌ی جلوی بسته بندی ، دستگاه تاریخ‌زن از جمله دستگاه‌هایی هستند که شما برای راه اندازی یک خط کامل تولید میوه خشک به آن نیازمند خواهید بود.

پس از تهیه‌ی میوه‌ها از بازار‎های تره‌بار و رساندن آنها به مقصد و جداسازی میوه‌های خراب از میوه‌های سالم باید اقدام به شست و شوی میوه ها و یا سبزیجات نمایید. دستگاه میوه خشک کن را میتوانید از تولید کننده دستگاه میوه خشک کن با هزینه ی پایین تری خریداری نمایید.

  • خط شست و شو
  • گلگیری
  • شست و شو در وان
  • ضد عفونی میکروبی
  • ضد عفونی باکتری.

شست و شوی نهایی

از جمله اقدامات شست و شو میوه ها میباشند که شما میتوانید از وان استیل ، دستگاه بلانچر و نوار استیل آبگیر در این مرحله استفاده کنید. توری استیل درون دستگاه بلانچر با چرخش خود علاوه بر شست و شوی محصولات آنها را به سمت جلو حرکت می دهد و میوه ها را به نحو احسن میشورد و سپس میوه های شسته شده به وسیله ی نوار استیل آبگیر عمل آبکشی و خشک کردن میوه ها انجام میشود.

سپس برای خارج کردن و جداسازی هسته ها از میوه ها باید میوه ها را روی میز استیل قرار دهند .همچنین برای آبگیری سبزیجات باید از دستگاه سانتریفیوژ نیز استفاده نمایید 

دستگاه اسلایسر میوه

پس از شست و شو و خشک کردن میوه ها و جداسازی هسته ها نوبت به خرد کردن میوه ها میرسد شما میتوانید برای این منظور از سایر دستگاه اسلایسر ها کمک بگیرید تا عمل خورد و ریز کردن با دقت بالایی و به صورت دقیق و زیبا انجام شوند.

میوه خشک کن کابینی

عمل خشک کردن را دستگاه های خشک کن کابینتی انجام میدهند؛ دستگاه خشک کن مینی کابین با 30 سینی (برای مشاغل خانگی)، دستگاه خشک کن 2 کابین با 50 سینی ( برای خشک کردن روزانه 200 کیلوگرم میوه ) و دستگاه خشک کن 3 کابین با 80 سینی (برای خشک کردن 300 کیلو میوه ) را میتوانید برای این منظور خریداری نمایید.

همچنین برای اینک بتوانید ارزش افزوده در محصول خود را بالا ببرید و سود بیشتری را تجربه نمایید باید اقدام به بسته بندی محصولات خود نمایید دستگاه بالابر z ، دستگاه بسته بندی توزین دار( تک توزین ، دو توزین ، چهار توزین ) ، نوار نقاله ی جلوی بسته بندی از دستگاه های مورد نیاز برای می باشند.

بسته بندی حبوبات تولید و بسته بندی حبوبات خط تولید حبوبات

تولید و بسته بندی حبوبات به چه صورت است

حبوبات یکی از مولفه ها و مواد غذایی اصلی در رژیم غذایی سالم و انواع غذا های ایرانی هستند و ارزش غذایی بالایی دارند. بنابراین، اهمیت بسته بندی مناسب حبوبات برای حفظ کیفیت و ارزش غذایی آنها بسیار زیاد است. در این مقاله به مراحل تولید و بسته بندی حبوبات می پردازیم؛ خواهید یافت که حبوبات چگونه بسته بندی می شوند و تولید حبوبات به چه صورت است؟

مراحل اصلی و کلی تولید و بسته بندی حبوبات

حبوبات بسته بندی شده ای که از سوپر مارکت ها و فروشگاه ها تهیه می کنید مراحل مختلفی را طی می کنند تا در نهایت برای خرید در سوپرمارکت ها قرار بگیرند. در ادامه این مراحل را از خط تولید تا بسته بندی آن با انواع دستگاه بسته بندی حبوبات را بررسی می کنیم:

بسته بندی حبوبات خط تولید حبوبات تولید و بسته بندی حبوبات

۱. انتخاب و جمع آوری حبوبات

– انتخاب حبوبات تازه و با کیفیت اولیه از کشاورزان یا تولید کننده های معتبر بسیار اهمیت دارد. در ابتدا باید حبوبات را از مزارع جمع آوری کرد و از کشاورزان به صورت عمده و کلی خریداری کنید.

۲. خشک کردن حبوبات

– برخی از حبوبات بهترین نگهداری خود را در شرایط خشک دارند، بنابراین حبوبات باید در صورت لزوم خشک شوند. حبوبات ممکن است زمانی که از کشاورز خریداری می کنید به صورت تازه و آبدار باشد. برای تولید و بسته بندی حبوبات باید ابتدا توسط دستگاه خشک کن یا روش های سنتی خشک شوند.

۳. تمیز کردن حبوبات

– حبوبات باید قبل از بسته بندی کاملاً تمیز شوند تا از هر گونه ذرات خارجی و آلودگی های مختلف پاک شوند. این کار توسط دستگاه شستشوی سبزی جات و دستگاه بوجاری صورت می گیرد. به این صورت حبوبات از سنگ ریز ها، خار و خاشاک و… جداسازی می شود.

۴. بسته بندی حبوبات

– حبوبات برای بسته بندی می توانند در انواع بسته بندی های از پیش ساخته شده یا سفارشی بر اساس نوع حبوبات و بازار هدف بسته بندی شوند. برای این کار نیاز به کارگاهها یا خرید دستگاه بسته بندی حبوبات در خط تولیدی خود خواهید داشت.

همچنین می توانید با همکاری با کارخانه بسته بندی حبوبات محصولات خود را بسته بندی کنید. سود بسته بندی حبوبات میزان حجم تولیدی این محصول غذایی آنقدر زیاد است که بسیاری از افراد یک کارگاه بسته بندی حبوبات راه اندازی می کنند و برای تولید کنندگان محصولات را بسته بندی می کنند.

۵. انتخاب نوع بسته بندی مناسب

– انتخاب بسته بندی مناسب بر اساس نوع حبوبات و شرایط نگهداری آنها مانند کیسه های پلاستیکی، قوطی، فله ای و حجمی، کیسه های کاغذی، بسته های مخصوص یا بسته بندی های تک بار مصرف و… انجام می شود.

۶. برچسب زنی با جت پرینتر یا تاریخ زن

– بسته بندی حبوبات نیز مانند هر محصول دیگری باید دارای برچسب مناسب با اطلاعات ضروری نظیر نام محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و مواد تشکیل دهنده باشد. این کار در کارخانه پس از بسته بندی توسط دستگاه جت پرینتر یا تاریخ زن یا شیرینگ لیبل صورت می گیرد.

۷. ذخیره سازی و حمل و نقل

– بسته بندی حبوبات باید در شرایط مناسب نگهداری و حمل ونقل شوند تا از تخریب و آسیب جلوگیری شود. بهتر است انبار و سوله ی مناسبی جهت نگهداری محصولات خود داشته باشید. الته عمر این محصول به دلیل خشک بودن آن بسیار زیاد است و جزو یکی از مزایی این نوع محصولات به شمار می رود زیرا اگر زود فاسد یا خراب شوند ممکن است میزان زیادی از سرمایه خود را بابت آن از دست بدهید.

تولید حبوبات و بسته بندی حبوبات

بسته بندی و تولید حبوبات با دقت و اهمیت بالا انجام شود تا حبوبات با کیفیت بالا و فاقد آلودگی و خرابی به مصرف کننده ارائه شود. در صورت نیاز می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید، مجموعه ما از 0 تا 100 راه اندازی می کند. این کسب و کار از تولید و کشاورزی محصول، خط تولید و یا کارگاه بسته بندی تا شغل حبوبات فروشی به صورت تک و عمده بسیار پر رونق هست که جزو لیست بهترین ایده برای کسب و کار در ایران قرار گرفته!! حتی بسته بندی حبوبات در منزل نیز بسیار عالی است و حتی در منزل، پارکینگ، و کارگاه کوچک می توان آن را اجرا کرد.

بخوانید: دستگاه بسته بندی میوه خشک

برای استعلام قیمت انواع ماشین آلات بسته بندی و بررسی هزینه راه اندازی کارگاه بسته بندی حبوبات یا خط تولید آن با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره تخصصی و رایگان در این زمینه به شما عزیزان هستند.

 

خط تولید: طراحی خط تولید | راه اندازی انواع خطوط تولید

تأسیس خط تولید باید با دقت و حساب شدگی انجام بشه. اول از همه باید محصولاتتون رو دقیقاً تعریف کنید. یعنی اندازه شون، وزنشون، مواد اولیه ای که نیاز دارن و همچنین فرآیند تولیدشون. سپس بر اساس اینها ماشین آلات صنعتی مورد نیاز رو انتخاب کنید. توصیه می کنم ماشین آلات چند کاره و چندمنظوره تمام اتوماتیک رو ترجیح بدین تا هزینه های تولید و خرید دستگاه ها کم بشه.

مثلا برای تولید کیف های چرمی، می‌تونید از یک ماشین دوخت استفاده کنید که هم خیاطی می‌کنه هم دکمه‌گذاری. یا برای تولید لوازم‌الکتریکی، از یک خط سرد و گرم کاری می‌تونید هم سرد کاری هم گرم کاری رو انجام بدید. یا در خط تولید میوه خشک می تونید دستگاه خشک کن میوه ای رو انتخاب کنید که سبزیجات و گیاهان دارویی رو هم بتونه خشک کنه. همچنین می توانید خشک کن میوه ای رو خریداری کنید که هم از نوع میوه خشک کن گازی و هم میوه خشک کن برقی باشد دوگانه سوز می گویند.

هزینه خط تولید چیپس میوه راه اندازی خط تولید

خط تولید چیپس میوه

طراحی خط تولید

همچنین تنظیم فضای مناسب برای جابه‌جایی مواد و محصولات درون خط تولید هم بسیار مهمه. بهتره با نرم افزارهای مخصوص طراحی خطوط تولید هم فضا رو مدل سازی کنید تا بیشترین بهره وری رو بگیرید. طراحی خط تولید بخش مهمی است و باید توسط متخصصین و کارشناسان صنعتی انجام بشه، وگرنه موجب ضرر مالی یا درست پیش نرفتن کار ها میشه. بهتون پیشنهاد می کنم این کار رو به متخصصین مرکز آریان زاگرس بسپارید.

بخوانید: خط تولید میوه خشک و بسته بندی

معرفی انواع خط تولید از لحاظ عملکرد

انواع خطوط تولید پرسود می‌توانند به شرکت‌ها و تولیدکنندگان کمک کنند تا با بهره‌وری بالا و کاهش هزینه‌ها، سودآوری خود را افزایش دهند. در این مقاله، به معرفی انواع خط تولید از لحاظ عملکرد می‌پردازیم و با استفاده از مثال‌های جذاب و دقیق، ویژگی‌ها و مزایای هر یک را بررسی می‌کنیم.

اگر به دنبال گزینه های مناسب هستید می توانید مقاله “خط تولید ارزان و پردرآمد” را مطالعه کنید!

۱. خط تولید با عملکرد تمام اتوماتیک:

خط تولید اتوماتیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهره‌برداری بهینه از تکنولوژی در فرآیند تولید است. در این خط تولید، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات به صورت کاملاً اتوماتیک عمل می‌کنند و نیاز به دخالت انسانی کمتری دارند. به عبارت دیگر، تمامی فرآیندهای تولیدی به صورت خودکار انجام می‌شوند. مزایای استفاده از خط تولید اتوماتیک شامل افزایش سرعت تولید، بهبود کیفیت محصولات، کاهش خطاها و هزینه‌ها، و افزایش بهره‌وری است. به عنوان مثال، در خط تولید اتوماتیک ماشین آلات تزریق پلاستیک، دستگاه بسته بندی، برش و قطع به طور خودکار عمل می‌کنند که باعث افزایش تعداد و کیفیت محصولات تولید شده می‌شود.

یک دستگاه تولیدی پرسود: دستگاه میوه خشک کن خانگی

۲. خط تولید انعطاف پذیر:

خط تولید انعطاف‌پذیر قابلیت تغییر و تنظیم در فرآیند تولید را فراهم می‌کند. این خط تولید قادر به تولید انواع محصولات مختلف با ابعاد و شکلهای متفاوت است. با استفاده از این خط تولید، شرکتها می‌توانند با تغییرات درخواستهای بازار و نیازهای مشتریان، به سرعت و بهره‌وری بالا، محصولات متنوع را تولید کنند. به عنوان مثال، در خط تولید انعطاف پذیر لوازم خانگی، با تغییر قالبها و تنظیمات، می‌توان محصولاتی مانند یخچان، تلویزیون، ماشین لباسشویی و… را تولید کرد.

بر فرض مثال خط تولید حبوبات در صنایع غذایی باید به گونه ای و با تجهیزاتی انجام شود که بسته بندی خشکبار را نیز انجام داد.

۳. خط تولید جریان بندی:

خط تولید جریان‌بندی به منظور بهینه‌سازی جریان کار در فرآیند تولید طراحی شده است. در این خط تولید، مراحل مختلف تولید به صورت متوالی و متداول انجام می‌شوند، به طوری که هر محصول از مرحله قبلی عبور می‌کند و به مرحله بعدی می‌رود. این نوع خط تولید منجر به کاهش زمان تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود. به عنوان مثال، در خط تولید جریان‌بندی خودرو، قطعات مختلف همزمان توسط کارگران به ترتیب در مراحل مختلف تولید قرار می‌گیرند و در نهایت خودرو ساخته می‌شود.

انتخاب خط تولید مناسب در تولید صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به نوع فعالیت و نیازهای شرکت، انتخاب یکی از انواع خطوط تولید پرسود می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا با بهره‌وری بالا، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تولید، سودآوری خود را افزایش دهند. خطوط تولید اتوماتیک، انعطاف‌پذیر و جریان‌بندی به عنوان سه نوع مهم خط تولید پرسود بررسی شدند. با توجه به نیازها و شرایط مختلف، شرکت‌ها می‌توانند از هر یک از این خطوط تولید استفاده کنند و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

خط تولید راه اندازی

مراحل راه اندازی خط تولید

راه اندازی کسب و کار تولیدی و طراحی خط تولید نیاز مند طی کردن یک سری مراحل دارد. انجام این مراحل به درستی بسیار مهم است، در غیر این صورت ممکن است موجب ایجاد مشکل و ضرر مالی شود. در ادامه آن ها را به شما توضیح می دهیم:

الف) بررسی نیازها و برنامه‌ریزی:

در این مرحله، نیازها و اهداف تولیدی شناسایی می‌شوند و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط تولید انجام می‌شود. عواملی مانند انتخاب مکان، تجهیزات مورد نیاز، نیروی انسانی و زمانبندی تولید در نظر گرفته می‌شوند.

ب) تهیه تجهیزات و نصب:

در این مرحله، تجهیزات مورد نیاز برای خط تولید تهیه می‌شوند و نصب می‌شوند. این شامل ماشین آلات صنعتی ، نقاله ها، سیستم‌های انتقال و سایر تجهیزات بسته بندی و تولیدی مرتبط است.

ج) آموزش و اجرای آزمایشی:

پس از نصب تجهیزات، نیروی انسانی باید برای استفاده از خط تولید آموزش داده شود. همچنین، فرآیند آزمایشی برای اجرای خط تولید و تنظیمات نهایی انجام می‌شود.

د) راه‌اندازی و بهره‌برداری:

در این مرحله، خط تولید به صورت رسمی به کار خود شروع می‌کند و فرآیند تولید آغاز می‌شود. این شامل تنظیم و راه‌اندازی تجهیزات، آزمایش عملکرد خط تولید و بهره‌برداری پایدار از آن است.

پیشنهاد مناسب برای شما که به دنبال راه اندازی خط تولید هستید!

شما می توانید با خرید دستگاه میوه خشک کن و سبزی خشک کن آریان زاگرس با قیمت ارزان و بصرفه، خط تولید گیاهان دارویی، ادویه جات، خط تولید میوه خشک، خط تولید چیپس میوه ای و… را راه اندازی کنید. همچنین می توانید از دستگاههای بسته بندی، پوست گیر، دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات، شیرینگ پک و… برای تولیدات خود استفاده کنید. این مرکز بهترین تولید کننده انواع این دستگاهها می باشد.